Επιμορφωτικες Δράσεις της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας σε συνεργασία με την Εταιρεία Μελετών Ιστορίας και Πολιτισμού Ημαθίας

(Δελτίο Τύπου που εκδόθηκε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας)

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας, σε συνεργασία με την Εταιρεία Μελετών Ιστορίας και Πολιτισμού Ημαθίας (Ε.Μ.Ι.Π.Η.), οργάνωσε και υλοποίησε σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων με θέμα την αξιοποίηση αρχειακών πηγών, τη φωτογραφία και τις ψηφιακές συλλογές ως μέσα καλλιέργειας της τοπικής ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς στην εκπαίδευση.
Οι δράσεις έλαβαν χώρα διαδικτυακά και εκ του σύνεγγυς σε τρεις διαδοχικές συναντήσεις:

«Αρχειακές Πηγές της Οθωμανικής Περιόδου» (29 Οκτωβρίου 2024)
Εισηγητής: Γεώργιος Ναθαναήλ, Ιστορικός-Οθωμανολόγος
Η παρουσίαση επικεντρώθηκε στη σημασία των αρχειακών πηγών της Οθωμανικής περιόδου ως εργαλείο κατανόησης της τοπικής ιστορίας και στον τρόπο με τον οποίο αυτές μπορούν να ενταχθούν στις σχολικές δραστηριότητες.

«Τοπικές Αρχειακές Συλλογές και Δυνατότητες Αξιοποίησης» & «Διαδικτυακές Συλλογές για την Ιστορία της Ημαθίας» (14 Νοεμβρίου 2024)
Εισηγητές:
π. Αθανάσιος Βουδούρης, Δρ. Ιστορίας, Καθηγητής Μ.Ε.
Εμμανουήλ Ξυνάδας, Επίκουρος Καθηγητής, Πατριαρχική Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης
Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις δυνατότητες αξιοποίησης αρχειακών και διαδικτυακών συλλογών, αλλά και να εμβαθύνουν στις προκλήσεις και τις δυνατότητες της ενσωμάτωσής τους στη διδασκαλία.

«Η Φωτογραφία ως Μέσο Καταγραφής της Ιστορικής Πραγματικότητας» (27 Νοεμβρίου 2024)
Εισηγήτρια:
Ολυμπία Μπέτσα, Φιλόλογος – MSc Πολιτισμικές Σπουδές και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Η παρουσίαση ανέδειξε τη φωτογραφία ως ένα πολύτιμο εργαλείο για την κατανόηση της ιστορικής πραγματικότητας, προσφέροντας πρακτικές ιδέες για την αξιοποίησή της στη σχολική τάξη.

Οι επιμορφώσεις συνέβαλαν:
α. στον εμπλουτισμό των εκπαιδευτικών με εργαλεία και δεξιότητες για την αξιοποίηση αρχειακών και ψηφιακών πηγών στην εκπαιδευτική πράξη
β. στην ενίσχυση και εξοικείωση με τη χρήση βιωματικών και δημιουργικών τεχνικών στη διδασκαλία της τοπικής ιστορίας
γ. στην προσφορά ερεθισμάτων για την ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων στα σχολεία που συμμετέχουν στο θεματικό δίκτυο τοπικής ιστορίας και πολιτιστικής κληρονομιάς.
Οι δράσεις εμπλουτίστηκαν με συζήτηση, ανατροφοδότηση και τη δέσμευση για συνέχιση της συνεργασίας και υποστήριξης του έργου των εκπαιδευτικών από την Ε.Μ.Ι.Π.Η.

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας ευχαριστεί θερμά τους εισηγητές, τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς και την Ε.Μ.Ι.Π.Η. για τη σημαντική συνεισφορά τους στην επιτυχία αυτής της πρωτοβουλίας.

Μοιράσου το άρθρο:

Social Circle

X